אדיב נדיב וחביב

אבנר קופל אדם אדיב נדיב וחביב אשר אהוב על כל הבריות שוב נכח באחת משיבות הוועד של איגוד הכדורסל הישראלי. הפעם הוחלט לדון בתוכנית האימונים עקב שכירתו של מאמן חדש. האימונים הקודמים התרכזו בעיקר באימון יומי במגרש ויומיים בשבוע בחדר כושר לליגת הנוער בליגת בוגרים שלושה אימונים בשבוע בחדר כושר וחמישה במגרש עצמו. אבנר קופל מבין עניין לכן אמר, חבר'ה הגיע הזמן להתעדכן ולעדכן, אימוני Hypertrophy לא בהכרח יעילים, בטח לא ברמה שהמאמנים הנוכחיים עושים את זה, מה הם צריכים שרירים בולטים?

מה הם מפתחי גוף? מה הם עושים הופעות אורח בסייד שואו בסן פרנסיסקו? הם צריכים כוח מתפרץ, צריכים לעבוד על המערכת הנוירולוגית, החיבור בין השריר למוח והחיווטים בתוך המוח אשר מחזקים יכולות אתלטיות. יש לעבוד על המיומנות עצמה ולא על ניפוח סרקופלסמי לא פונקציונאלי של השריר והפרדתו הנוירולוגית משאר השרירים במתחם הנוירונים במפת המוח. השמאלנים בוועד מיד התנגדו כי הם רואים את כולם עושים אותם תרגילים מוזרים בחדר כושר ללא תנועה, לא טבעיים עם עומס מיותר על המפרקים, הגידים והרצועות, דבר שרק מוריד מיכולתם על המגרש, אבל הם לא מסוגלים לחשוב בעצמם ותמיד מאמינים שמה שאחרים עושים מסביבם זה אמת משמיים. אבנר קופל לא הולך אחרי העדר וניסה להסביר להם ששחקן כדורסל וגם כדורגל צריך לעבוד על המיומנות עצמה על מנת לשפרה. אבל זה כמו להוציא מים מן הסלע בלי אייוואסקה.

לבסוף אחד מחברי האיגוד אמר שהוא שמע משהו על זה וקרא באיזה עיתון מגזין און ליין באינטרנט שלדוגמה אם אצן ספרינטים עושים אימונים "איטיים" הוא למעשה באמת מאט, כי הוא מרגיל את המערכת חשמל לזוז לאף, אם כבר עושים סקוואטים, שלא מומלץ בעליל אבל נגיד, אז לעשות את זה עם עלייה מהירה וירידה מהירה, יחסית, כי השלב הקונסרטי, הירידה, היא למעשה זאת שגורמת בעיקר ל-hypertrophy ויוצרת את רוב הנזק לשריר במהלך האימון שזה גם מה שמוביל לכאב אחרי אימון וחוסר מוביליות לעיתים שבועות רבים אחרי האימון ולא רק שמוריד את היכולות במשחק עצמו הם מנסים לשפר אלא גם מונע מהם יכולת ללמוד כראוי את הטכניקה עצמה והמיומנות וזה חבל. למשל אצן ש"ממהירים" אותו, על ידי זה שהמאמן למעשה רץ מלפניו ו"עוזר" לו לתפוס מהירות למעשה מלמד את המוח והמערכת הנוירולוגית של האצן לרוץ מהר יותר. השרירים הם תופעת לוואי שקיימת כתוצאה מהאימון, אלא אם כן אתה מפתח גוף או רוצה לנפח אין סיבה לרדוף את זה. שרירים זה כמו כסף, זה צריך להיות תופעות לוואי מבורכת של מה שהמתאמן עושה ולא המטרה אם זו המטרה אתה במקרה הטוב תהפוך ללא פונקציונאלי ונפוח שרירים לא פונקציונליים עם חיבור לא פונקציונלי במוח.

אבנר קופל לומד ולמד הרבה בנושא וגם מניסיון אישי מבין שעדיף להתרכז באימונים במגרש ומקסימום כוח מתפרץ דוגמת ספרינטים ועליות מתח על טבעות גם בסגנון מהיר וירידה מהירה על מנת להימנע מנזק שקשה להתאושש ממנו.

סגור לתגובות.